Svar: Honning i Hanegals økologiske produkter
14. maj 2015
Alder:
18 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev :)
Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn under 1 år ikke tilbydes honning - hverken frisk, kogt eller bagt ind i brød eller lignende. Honning indeholder sporer, som i det lille barns mave- og tarmsystem kan medføre sygdommen botulisme.
Når barnet først er blevet et år, så er der ikke samme risiko. Større børn og voksne har et mave- tarmsystem, som kan slå bakterierne ihjel, derfor er der ikke samme risiko, når vi spiser honning - og med den alder din datter har, så må du gerne give hende lidt honning og f.eks. købe Hanegals produkter:)
Håber dette er svar nok - fortsat held og lykke!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske